Kada su djeca spremna za matematiku?

Do pete godine djeca mogu stvoriti bazu za sve kasnije obrazovne koncepte, a učenjem matematičkih vještina u ranoj dobi razvijaće se i u nizu drugih područja.

Postoji niz načina kako djecu upoznati sa osnovnim matematičkim konceptima, a prije svega potrebno je tokom poučavanja koristiti djeci poznate predmete i riječi koje mogu shvatiti.

Učenje matematičkih vještina neka bude kontinuirano, kroz duži vremenski period. Kod tako malene djece učenje osnova matematike ne svodi se na rješavanje zadataka, već učenje treba biti interaktivna igra i zabava.

Bilo bi dobro kada bi djecu upoznavali s tačnim terminima korištenim u školskoj nastavi. Dijete može zapamtiti riječ geometrija, kada govorite o oblicima, ili sabiranje, kada govorite o tome koliko ima jabuka ako mu tata pokloni tri.

A mi vam nudimo nekoliko ideja i aktivnosti pomoću kojih ćete svoju djecu upoznavati sa matematikom i tako spriječiti mogućnost da im ona kasnije, u školi, postane bauk.

Kombinacija matematike i likovnog izražavanja

Djeci napravite poster s nizom geometrijskih likova. Potom im zadajte zadatak da i sama izrade iste likove te njihovom kombinacijom na papiru od njih naprave neke nove oblike: auto, drvo ili životinju. Djeca će naučiti prepoznavati kvadrat, trokut, krug, elipsu...

Matematika i nauka

Uz pomoć ove kombinacije, kod djece možemo razviti osnovne vještine mjerenja. Uzmite posudicu s označenim volumenom i potom pred djecom miješajte vodu s raznim bojama (vodenim bojama ili temperama).

U jednu posudicu stavite dva dcl plave vode, a u drugu tri dcl žute boje i potom ih pred djecom izmiješajte u zelenu s napomenom da sada imate pet dcl šarene vode.

Malo stariji predškolci mogu potom isto učiniti i sami, ali im zadajte da slože, naprimjer, tri dcl zelene vode od kombinacije žute i plave. Biće to pravi mali naučni eksperiment za njih.

Muzika i matematika

Na playeru pustite djeci omiljene pjesmice, "naoružajte" se štapićima i zajedno s djecom brojite taktove. Potom uz brojanje možete i bubnjati po jastucima ili nekom drugom predmetu. Ova vježba je višestruko korisna jer uči djecu pratiti ritam i koordinirati pokrete.

Priroda i matematika

Posadite zajedno s djetetom dvije biljke i napravite poster s grafovima njihovog rasta. Svaki sedmice obilježite na grafovima koliko je svaka biljka narasla, a potom usporedite rezultate. Dozvolite djetetu da samo mjeri biljku krojačkim metrom i označi na grafu tačkicom koliko je ona narasla.

Matematika i igra

Djeca vro rano mogu brojati do 10 i prepoznavati brojke. Ono što treba vježbati je pisanje brojeva, grupiranje i brojanje. Ukoliko ste često blizu pješčanika uzmite grančicu i recite djetetu da u pijesku upiše zadane brojeve.

Vježba se može raditi i kod kuće. Kada pečete kolače, prosipajte malo brašna po stolu i zadajte djetetu da prstićem upisuje brojke.

Isto tako, uzmite četiri kutije i zadajte djetetu da u svaku stavi predmete iz svoje sobe, ali po veličini. U kutiju broj 1 neka stavi najmanje predmete (kockice i dr.). U kutiju broj 2 neka stavi malo veće igračke i tako redom do najvećih. Potom neka u svakoj kutiji izbroji koliko je predmeta sakupio.

I na kraju, svakako izrežite kartončiće na kojima su ispisane brojke i potaknite dijete da se igra tim karticama, da slaže nizove i dvoznamenkaste brojke. Brzo će shvatiti da 1 i 1 nisu samo 2, već složeni jedan kraj drugog mogu biti broj 11, koji ide iza 10.

>> ŠKOLA MATEMATIKE U CEROVCU <<